17 Julai 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010 -ENTRI KEEMPAT.

Keunikan Persembahan Tarian

Untuk saya,keunikan tarian zapin adalah tentang lenggongnya. Lenggongnya agak
lain daripada tarian-tarian lain.
Pengalaman saya joget tarian zapin apabila saya darjah lima,ia agak susah sedikit. Tetapi,lama kelamaan ia senang apabila saya berlatih.
Saya gemar melihat persembahan tarian zapin keran jogetnya agak cepat.
Semua lagu untuk tarian zapin cepat & orang yang manari tarian zapin
ini haruslah joget ikut dengan rentak lagu itu.

Keunikan Muzik Tradisional
Keunikan muzik tradisional ialah lagunya amat merdu
& mereka menggunakan alat-alat seperti seruling,ghambus,angklung & banyak lagi.
Pada zaman ini,alat-alat untuk memainkan muzik tradisional susah untuk dicarinya kerana
tiada orang yang main muzik tradisional lagi.
Tetapi,di Singapura, ada kelas mengajar muzik tradisional. Ini menujukkan yang masih ada orang ingin menuruskan dengan muzik tradisional.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan